Ett syskon och en syskonvagn!

Idag så var det dagen D. Dagen som man som gravid går och väntar på, äntligen så skulle vi göra det stora ultraljudet. Å visst var det en liten gobit där inne. Först ville han inte ligga still så den nyutbildade ultraljudstekninkern hade lite svårt att få några bra bilder för att undersöka det han skulle. Men inte mig emot för den här gången tog det lååååång tid 20min tog det förra gången(med Hjalmar), den här gången tog det över en timma. En annan barnmorska fick även komma in och dubbelkolla några detaljer. Sen ska de ju se barnets profil och ge oss några fina bilder att njuta av men det ville Ramses (vårat arbetsnamn på honom Hjalle hette Bonus i magen, Linus jag skulle tagit Rataxes om nu inte ni hade kallat Evelin för det i magen) inte gå med på, fick gå och kissa, dricka vatten, ruska på mig, klämma och trycka för att han skulle ändra läge å så till slut så fick de till någorlunda bilder på honom(nej vi vet inte könet men vi kaller den honom tills motsatsen är bevisad, om den nu blir bevisad). Men hela kroppen kunde de inte få med för jag var lite för långt gången, va redan i v20. Det är ett ansikte i profil som ni ser nedan, om ni nu kan tyda det=). (Vet ju att jag lika gärna kunde lägga ut bilderna som jag har på Hjalle för jag tror inte att ni hade sett någon skilnad.)
Så den 13 Augusti (eller någon gång i närheten) så blir vi två barnsföräldrar! Spännande!

Men så när vi ska hämta Hjalmar från barnvakten (tusen tack Emma!), så upptäcker vi att våran vagn är puts väck. Hmm jaha va gör vi då han är lite för liten för att gå några längre sträckor. Skickade ut lite mass sms till några föräldrar för att se om nån hade någon gammal vagn som vi kunde låna tills vi hade fixat det med någon ny, å massa var villiga att låna ut en och en annan sulky. Men så tänkte jag att jag skulle iallafall titta på internet om någon syskonavgn endå kanske kunde vara till salu. Å visst där fanns den min phil & ted vibe. Så eftrsom Algot jobbade kom syrran å satt barnvakt åt Hjalle medans jag stack iväg och köpte mig en liten vagn. Visade sig vara ett riktigt kap, var lika fin som om jag hade hämtat den från en affär. Dock så hade vi ju inte tänkt att köpa vagnen där här månaden men jag fick anmäla lite fler föräldradagar så löste vi det lilla problemet. Men om ja nu får ut vagnen på försäkringen så får jag nog ut lika mycket som om jag hde sålt den på blocket. Hahah så det blir nog bra till slut. Kommer somna gott ikväll med ett leende på mina läppar=)



Kommentarer
Postat av: Emilie

Vilken snäll syster du har! =)

2010-03-26 @ 23:53:55
URL: http://www.liljelyck.se
Postat av: Andreas

Spännande, otroligt spännande!



Blir roligt att få träffa er i sommar, för det måste vi verkligen se till.



Gud är otroligt god!



Hoppas hela familjen här det kalas!

2010-03-27 @ 14:29:16
URL: http://theariph.wordpress.com
Postat av: Magdalena

Så fin! En phil & ted drömde jag också om när jag väntade Evelin...

2010-03-27 @ 20:50:55
URL: http://www.anderas.com/privat
Postat av: Lilo

Min näsa den här gången.

2010-03-29 @ 17:20:57
Postat av: Farmor

Ett nytt fint fantastiskt undervek...farmor är såååå glad och nyfiken på detta nya lilla barnbarn...undra så vem det kan vara :-)

2010-03-29 @ 17:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0