VAB

Ja min graviditet kanske inte blev som vi hade trott eller hoppas på, men man får ta det som det kommer. Eftersom jag får värkar när jag anstränger mig så tyckte både läkaren och barnmorskan att Hjalmar inte längre skulle vara hemma ensam med mig för att det blev för tungt för mig. Dagis tyckte dom var ett alternativ och jag och Algot började ställa in oss på det. Fast vi var inte överlyckliga med den lösningen eftersom vi gärna ville att han skulle vara hemma med mig och Ramses. Dessutom är det tätt inpå vår semester i juni så det kändes inte riktigt bra. Som tur är så har Hjalmar världens bästa far- och morföräldrar. Dom delar just nu på Hjalmars tillfälliga föräldrapenning (som man får plocka ut när ordinarie vårdare är sjukskriven). Så i två hela veckor så befinner jag mig nere i Småland och får en hel massa hjälp med Hjallesprall så att han slipper skolas in på dagis.


Tyvärr så har jag inte haft riktigt lika tur med vädret. Medan Stockholm göttar sig i en massa sol och värme så har vi haft typ 10grader med regn. Inte för att jag är skrockfull, men i onsdags eftermiddag så hittar jag ett fyrklöver och hoppades att det skulle ge mig lite bättre tur med vädret. Och visst infann sig turen. Nu har jag haft sommarvärme i två dagar och vi har stornjutit tillsammans med Hjalle.

Min fina fyrklöver.

Trots dåligt väder så har Hjalmar haft rikitgt kul ändå.

Hjalmars favoritgöra just nu, spreja ner hunden med vattenslangen (vilket hunden njuter av också).

Hjalmar försöker med att äte vindruvor med gaffel, men ger till slut upp och försöker dricka dem istället
(det slutar med att hunden åt upp dem).







Efter solsken kommer regn och i det här fallet riktigt ordentligt med åska i släptåg. Igår så åskade det från kl15 till kl20; alltså i fem hela timmar. Personligen så tyckerjag att det är riktigt mysigt med åska, så vi fixade oss lite fika och satte oss på altanen och njöt av skyfall och mysiga åsk-knallar.





Kommentarer
Postat av: Magdalena

Längtar efter er och Småland när jag ser och läser detta!

2010-05-22 @ 21:15:20
URL: http://www.anderas.com/privat
Postat av: Lina

Ja vi längtar efter er och berättar för Hjalmar hur kul det blir hoss mormor och morfar när kusinerna kommer.

2010-05-23 @ 16:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0