Kattisar

Idag så var det min mammas tur att ta ut en VAB-dag. Men lagom till morgongröten så fick jag en speciel historia serverad.

Mitt i natten (kl 3) så vaknar mamma av ett pipande ljud. Eftersom Klackenäs hus är utrustat med en kattlucka så händer det ju nu och då att katterna släpar in små äckliga möss och käkar upp dem. Men den här gången så kom pipandet ifrån andra sidan av sängen (min pappa jobbar i Stockholm så hans sida av sängen brukar vara ledig i veckorna). Sömndruken så tänder hon lampan och lyfter på överkastet, å jo visst där har lilla Hulda fött fyra små söta kattungar. Fortfarande med vissa forsterhinnor omkring sig, blöta, blodiga och kladdiga så hittar mamma dem, gissa om hon hade svårt att somna om. Tur att mamma inte skulle till jobbet och koncetrera sig utan va hemma med mig och Hjalmar. 





Kommentarer
Postat av: Emilie

Tokmysigt!

2010-05-28 @ 09:35:41
URL: http://www.liljelyck.se
Postat av: Eva

Vilka små sötnosar!

2010-05-28 @ 11:02:09
URL: http://evokenivo.blogg.se/
Postat av: Lilo

Kan meddela att både påslakan och täcke är rent igen utan en fläck som minner om händelsen.

2010-05-28 @ 18:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0