En olycksbådande dag

Vissa dagar så har man bara otur med ALLT, idag så hade jag en sådan dag. Det börjar med att Hjalle har feber (igen) så ingen kyrka för oss idag=(. Aja ska jag ändå vara hemma så kan jag ju lika gärna fortsätta med att rusta upp mina möbler här hemma. Så dags för att måla, men nej färgen är typ slut. Jaha bara att bädda ner Hjalmar i vagnen och dra upp til Ica Maxi (en snabbis hade jag tänkt). När jag börjar närma mig kassorna så känner jag mig så nöjd med att jag precis kommer hinna med bussen (som faktist bara går en gång i halvtimmen). Använder ju mig av självscanning, men så klart ner det äntligen blir min tur i kassan så är det ju klart att det blir avstämning (idag av alla dagar). Så jag missar bussen med två minuter.

Jaha så svårt kan det vell inte vara å fördriva tiden i en halvtimma. Men nej timman är ju slagen 5 alla affärer stänger (suck). Jaja till slut så kommer ju bussen iallafall, men när jag då ska kliva på så ramlar färgburken ur min kasse, locket åker av och ut med halva färgburken på bussgolvet (suck, pust och megastön). Men men efter en halv rulle papper och ett helt paket med våtservetter (och blikar från alla i bussen) så är golvet betydligt mycket renare än när jag gick på.


Så nu ska det bli väldigt skönt att lägga mitt huvud på kudden och lägga denna olycksbådande dag bakom mig. GOD NATT!

Kommentarer
Postat av: Lilo

Oj oj ha ha blä blä

2010-03-29 @ 17:16:10
Postat av: Farmor

Ibland får tålamodet en extra regäl prövning...Usch och fy !!!!!!

2010-03-29 @ 17:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0