Min tid i Småland

Min tid i Småland har för snart två veckor sedan tagit slut. Å jag har inte hunnit blogga någonting, har haft massor att göra sedan jag kom hem. Har sett min lille Ramses på ultraljud igen, ser ut som han har riktiga putläppar som han låg och smackade med medans vi tittade på honom (nej jag vet fortafarnde inte vad det är för kön på bebisen). Men anledningen för ultraljudet var att se så han växer som han ska, nu väger han 1600gr och kommer ungefär att väga 3600g när han föds, om han nu följer kurvan som han ska. Själv har man ju nu sprängt 30kilos vallen (å 1600gr av det är Ramses=)).

Men men, min tid i Småland var rätt trevlig för både mig och Hjalmar. Hjalle hade så kul med sina kusiner Esaias (3år) och Amadeus (1år). Jag och min svägerska Karolina var så förundrade över att dom kunde ha så roligt och leka så bra utan något skrik och gnäll alls!



Å imorgon så kommer Hjalmars två andra kusiner Viktor och Evelin till Sverige, få se hur kul dom har det tillsammans.

Men visst fick jag lite sommarvärme till slut, så jag och Hjalmar tog oss ett litet dop (sjön hoss mamma och pappa är grund så vattnet var uppvärmt till 24°c).


Algot stod inte riktigt ut med att inte se oss på två veckor, så han tog sig en snabbvisit till Småland.
Å visst hade han rätt kul också eftersom min far har skaffat sig en fyrhjuling.


Men nu så är jag alltså hemma igen. Å visst har vi hunnit med lite mysdagar med familjen mellan alla undersökningar, barnmorskebesök och läkarbesök. Vi har hunnit besöka Stockholms Centralpark (Hagaparken), fjärilshuset och så har vi badat lite också.





Kommentarer
Postat av: Farmor

Så härliga bilder...Va så kul att ha er här:-)...å snart är ni här igen..Jippi!!!

2010-06-12 @ 21:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0