Sommarvärme

Åh vad semestern går fort. Algots tre veckor är nu snart över. Men än så njuter vi gott av sommaren. Denna vecka så befinner vi oss hemma hos Algots föräldrar på Biskopsbo gård och nästa vecka så beger jag och Hjalmar oss ut till mina föräldrar i Klackenäs, medans Algot åker i förväg upp till Märsta.

Men denna vecka så är det höskörd för hela slanten. Alla syskonen Hjalmarson var här i helgen för att hjälpa till. Härlig känsla, männen är ute på fältet och sliter i värmen medans vi kvinnor söker oss ner till sjön med barnen (det är vell jämstäldhet på hög nivå=)). Hjalmar har nu denna vecka släpt sin mammighet och övergått till att bli pappig nu när Algot gör så spännande saker som att köra traktor. Hjalmar har självklart fått åka med en del och det är hemskt svårt att få honom ut ur traktorn. Så fort Algot ska gå ut genom dörren så vill Hjalmar hänga med, för man vet ju inte om pappa ska köra traktorn.





Att åka hölass är kul både för STORA och små, tre starka bönder krävdes det för att få upp 95 gravidkilon. Men upp kom jag iallafall.

Men mina syskonbarn är ju på besök i Sverige. I vanliga fall så bor dom på Cypern, men i sommar så får vi ha dom nära oss. Hjalmar ser verkligen upp till sin äldre kusin och vill gärna se vad han håller på med. Så jag vet inte vem det är som njuter mest av semestern Algot, jag eller Hjalmar.






Kommentarer
Postat av: Emilie

ÅÅÅÅÅÅ va jag också vill va där!

2010-07-08 @ 08:46:33
URL: http://www.liljelyck.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0