Lycklig

Efter att ha blivit förföljd av kräk sjukan förra veckan (först Hjalle, sen jag och sist Hjalles barnvakt i Söndags) så har den här veckan börjat med att se mycket annorlunda ut.

Min kära man som nu fyllde 26 i Lördags fick i kombinerad födelsedag och julklapp att ta jägarexamen. Eftersom han har ett riktigt läsarhuvud och en känsla för gevär så klara han det galant. Kände dock på Fredagskvällen och kräksjukan va på g, hade alla symptom och va lite nervös för hur det skulle gå med examen, men tack och lov så har vi en allsmäktig Gud på vår sida så det löste sig=). Så nu väntar jag bara på att min frys ska fyllas av stora saftiga älgstekar. Igentligen så ser jag vell hans jägarexamen mest som en investering för egen del, för jag älskar nämligen en vällagade älgstek!


Fick även redan på idag att Algot kom in på ledarprogramet till våren. (En utbildning till att bli anlägningschef) GRATTIS darling!

Nu trodde man förstås att allt det roliga den här veckan slutar där, men icke.

Har känt en tid att våran lilla tvåa nu börjar bli alldeles för trång och har länge velat ha något större. Har tittat på att köpa något men tidpunket är helt fel jusst nu. Så vi får helt enkelt titta på att hyra något större. Eftersom jag nu har blivit helt förälskad i Buregatan så vill jag helst av allt flytta till en trea i samma område.(Lättare sagt än gjort) Men så förra veckan så blev en ledig i samma hus, 108 anmälde intresse och vi står 4 i kön så jag hoppas och ber att vi ska få den, ligger nämligen i samma hus som vi bor nu. Men så igår så ringer en kille som bor i en annan trea på Buragatan som gärna vill flytta till en tvåa. Haha så Bure blir det iallafall. TACK gode Gud!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0