Mammaledig

Nu är det två veckor sedan som våran lille Alfred kom till världen, så därför har jag tagit mig lite mammaledighet från bloggen (men nu är jag tillbaka).

Förlossningen gick jättebra. Efter min förra förlossnning så led jag av en viss förlossningsskräck, så nog har jag varit lite nervös under denna graviditeten. Tack och lov så fick jag ju igenom min igångsättning utan några större problem. Så kl 14.00 på tisdagen den 4 augusti fick vi tid för att sätta igång mig, men den här dagen så hade de väldigt mycket att göra (17 barn föddes under denna dag) så vi fick vänta en liten stund på våran tur. Men till slut blev vi omhändertagna av chefsbarnmorskan Annika (en fantastiskt duktig barnmorska). Något av det första hon frågar är hur jag vill ha det med smärtlindring "så mycket droger så fort som möjligt" önskade jag och jag fick verkligen som jag ville. Redan innan de satte igång mig satte de dit en ryggmärgsbedövning så att den skulle vara klar för användning så fort som värkarna satte in. Å direkt när jag kände första värken så fyllde de på med smärtstillande å jag och Algot kunde i stortsätt sova oss igenom större delen av förlossningen.



De första fem centimeterna var smärtfria men långsamma, men sen hände det grejer. Undersökte mig 00.50 då jag var öppen 5cm, å då började det verkligen göra ont. Men bara en halvtimma senare så var min Alfred Lars Göran Israelsson född. Så den 5 augusti kl 01.20 så kom han på Karolinska sjukhuset i Solna och vägde 3750g och var 52 cm lång.




Nu känns det som om han alltid har funnits hos oss. Snäll är han, än så länge har han knappt sagt ett ljud. Hjalmar har också tagit det väldigt bra, nu är det bara pappa som gäller och han älskar att gosa med lillebror.



Så Alfred (Affe, Alfrelito) VÄLKOMMEN in i världen och välkommen in i famlijen Israelssons hjärta!


Kommentarer
Postat av: Jenny

och VÄLKOMMEN till SOS Kids gänget!!

2010-08-19 @ 21:54:15
URL: http://www.jennyjm.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Stort Grattis!

Vilken liten sötnos!

Kram linnea

2010-08-20 @ 09:58:18
URL: http://www.liinnneea.blogspot.com
Postat av: Andreas Griph

Underbart! Vilken lycka! Ett enormt grattis till familjen Israelsson.

Gud är god!

2010-08-23 @ 16:54:47
URL: http://theariph.wordpress.com/
Postat av: Eva

Åh va han är söt...längtar tills vi får träffa honom.

2010-08-29 @ 14:56:10
URL: http://evokenivo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0