Öppna förskolan

Idag har Hjalle-spralle och mamma(jag) varit på öppna förskolan. När vi kommer dit så sitter alla barnen snällt på golvet med en varsin leksak och gurglar lite sött. Men det ändras snart för då kommer busfröt Hjalmar in. Han vet precis vart leksakerna är, så han går fram till lådorna som innehåller diverse leksaker och sliter ut dem, han leker inte med dom utan slänger ut en sak coh sedan en annan. När alla leksakerna ligger utspritt på golvet så röjjer han gärnet, strunt samma om en liten bebis (som precis har lärt sig att sitta) är i mellan han och målet, han ska fram!

Efter ett tag kommer en pappa fram till mig och säger med medlidsamhet i rösten: "Han blir nog lugn som tonåring"
Sen tittar en mamma storögt på Hjalmar och säger: "Du kan ju inte få en lugn stund hemma"

Men jag lider då INTE, han är faktist riktigt rolig och det händer alltid mycket runt omkring honom. Men han lever iallafall upp till sitt smeknamn "Hjalle-Spralle". =)


Min goa Hjalle-spralle!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Fart och fläkt ska det va :)...Charmknutten!!!!

2009-11-07 @ 09:34:32
Postat av: Eva

Roligare när det är fart och fläkt ju =)

2009-11-09 @ 11:11:06
URL: http://evokenivo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0