Ny frisyr

Idag har jag varit och ändrat på min frisyr som jag nu har ägt i ett år. Å mums vad jag gillar enkelheten på landet. Min mor tipsade mig om en bra billig frisör utanför Korsberga som jag beställde tid hos. Hon heter Steffi coh bryter härligt på Tyska.
Först försökte jag hitta dit, verkligen mitt ute i skogen så ligger det ett litet rött hus med en liten liten skylt som det står Salong Steffi på. Denna lilla skylt missade jag självklart så jag blev lite sen eftersom jag efter ett litet tag fick vända bilen och köra tillbaka.
Men det gjorde inget att jag var sen för det var Steffi också. Jag knackar på dörren och 8 hundar och 4 valpar skällde i mun på varandra.
Då kom Steffi rusande i ridbyxor direkt från stallet (förutom hundar så äger Steffi massa hästar och katter också=)). Hon släpper in mig i sin lilla Salong där man kan ana lukten av häst och där väntar jag en liten stund tills hon har bytt om och tvättat sig lite.
Sen börjar hon att klippa av mitt lockiga hår medan hon konverserar om barn och djur med mig. Efter en dryg timma var hon klar med frisyren som mitt huvud äger nu och jag blev riktigt nöjd=). Hahah älskar verkligen enklheten här på landet. Inte riktigt vad man är van vid uppe i Stockholm=)

 



Så vad tycker du om Steffis klippning?


Kommentarer
Postat av: Farmor

NICE!!!!!...du blev jätte fin...bra att du kommit underfund med att det är enkelt att bo på landet...då är ni nog snart småläningar igen :)...

2009-10-07 @ 09:18:05
Postat av: Eva

Fint Lina!

2009-10-07 @ 09:59:33
URL: http://evokenivo.blogg.se/
Postat av: Ida

Skitsnyggt! Ovant att se dej i så kort hår, men verkligen fint =) Älskar sista bilden på er! Kram

2009-10-08 @ 17:17:54
URL: http://brownida.blogg.se/
Postat av: Hanna Fransson

Så fint!!! Du passar verkligen bra i kortare hår. Stor hjalmar blivit :) han blir väl 1 år snart va?

kram

2009-10-08 @ 21:02:36
Postat av: Emilie

JO du e så fin så!! =)

2009-10-09 @ 21:54:52
URL: http://www.liljelyck.se
Postat av: Emelie med e

Riktigt fint tjejen! Du blev mer lik din mor. =) Kram på dig!

2009-10-10 @ 23:00:22
URL: http://anglaprinsessan.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Toksnyggt blev det!!

2009-10-11 @ 21:06:47
URL: http://lovisahj.blogg.se/
Postat av: Lina

Tack för alla fina kommentarer=)

Hanna: Japp snart blir han ett, han är 10 1/2 månad nu. Det går alldeles för fort.

2009-10-14 @ 21:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0