Höst i Småland

Jusst nu befinner jag mig nere i den djupa skogen i Småland. Sitter i soffan hemma hos mina försäldrar och tittar ut över det glittrande vattnet och färgglada skogspartiet. Mmmm jag njuter, tre sovmornar på raken, gott.

Varför jag nu befinner mig i Småland är för att min kära gammla gymnasieklass hade återträff i Lördagskväll. Å oj va kul det va att träffa de människorna som man för bara några år sedan träffade varje dag och visste allt om. Det blev mycket prat om barn och graviditeter då vi var två rätt nyblivna mammor där och två höggravida kvinnor.




Men något högst ovanligt inträffade också i Fredagskväll. Jag hade anlänt tillklackenäs på kvällen och längtade efter en skön renbäddad säng. Så efter några timmar så var det dags för mig att krypa ner undertäcket. Eftersom jag delar rum med min sovande bebis så var det alldeles mörkt i rummet, jag lyfter på täcket och börjar klättra i sängen och då AJJJJJJJ!! Jo i mitten av Oktober så får jag ett getingstick på underarmen å ush vad det sved. Den lille pucko getingen hade bestämt sig för att övervintra i MIN säng i MINA rena lackan, fy fy på dig getingen rät åt dig att du är döööööd nu. MOOOOHAHAHAHAHHAHHA

 

R.I.P



Kommentarer
Postat av: Lilo

Han skulle ju ändå dö. Inga getingar övervintrar, bara morsan.

2009-10-05 @ 19:30:15
Postat av: Emilie

Nåt att skryta med..

2009-10-05 @ 21:04:56
URL: http://www.liljelyck.se
Postat av: Magdalena

Måste ha varit en kompis till den där getingen som stack Evelin i somras... Hela hennes fot var svullen i två dar.

2009-10-05 @ 21:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0