Småland och Örebro

Oj oj oj massor som har hänt denna veckan. Har tagit en liten vecko till att åka ner till Småland för att hälsa släkt och vänner. Har varit en händelserik vecka.

I Fredags hade vi en liten återträf från gymnasiet, ett litet gäng på fem tjejer som brukade hänga ihop. Oj vilken trevlig kväll vi hade, trevligare än jag haft på länge.


Tidigt dagen efter så drog jag till Örebro med mina kära föräldrar för att hälsa på min kära släkt som ännu inte har skymtat Hjalmar mer än på kort. Mormor blev glatt överaskad när vi traskar in med honom. På eftermiddagen åkte vi till min kära moster som fyller femtio på Lördag. Snaka om kul va verkligen evigheter sen man såg dom.


Söndag var ennu en dag utan sovmorgon, då drog jag till Vrigstad eftersom pappa skulle predika där. Skoj senast jag va i Pingstktrkan va nog när jag och Algot gifte oss. Men också där va det ett kärt återseende med gamla bekanta.

Nu är det alltså Måndag kväll och Hjalmar ligger och sover efter att ha spenderat en hel dag med alla sina kusiner. Mamma(alltså jag) fick lite tid att ha trevligt ihop med Magda och Karolina. Vi började med att besöka den öppna förskolan i Sävsjö där Hjalmar fick en ny kompis,en jätte söt liten flicka (Sarah) som tyckte detva kul att bland annat lägga Hjalmar i en liten docksäng. Sedan gick vi vidare hem till Magda och blev serverade god mat. Men inte verdet nog där när Magda skulle med Evelin till babysim och Karolina åkte hem för att lägga Esaias drog jag vidare till min kära gymnasie kompis Lina som sen sist har blivit sambo och förlovad med Martin. Snyggt hus och jag fick briljera lite till med min Hjalmar.



Nu trodde man att jag hade varit med omnog trevligt denna dag, men senare på kvällen mötte mamma upp mig i Sävsjö för att vattengympa lite med mig medans moster Emilie och Magda fick ta hand om Hjalmar. Så nu är man lite mör i huvud och muskler och hade tänkt mig att sova en god natts sömn.

Kommentarer
Postat av: Emilie

Underbart Lina! Underbart!

2009-03-17 @ 14:02:47
URL: http://emilieanderas.blogg.se/
Postat av: Lina

Oj va många fel de va nu när jag läste igenom, hahaha skyller på mammas lapptopp som har lite sega knappar!

2009-03-18 @ 11:38:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0