Familjen Hjalmarson

Igår så spenderade jag och Hjalmar en hel dag i familjen Hjalmarsons sällskap. Vi började med att fika(vilket man ofta gör hemma hos familjen Hjalmarson) ihop med Algots mormor Lisbeth och hans mor Liselott. Efter en liten lugnare förmiddag så samlades lite större del familjen runt bordet för att njuta av en utsökt plommonspäckad fläskkarré(min svärmmor är en av de bästa på att laga mat.

  
  

Eftersom gårdagen bjöd på ett underbart väder så kunde vi ju inte hålla oss inne, så fram med vagnar och klä på de små barnen så bar det av utåt. Innan promenaden så var vi ju bara tvugna att titta på den stora grävskopan som farbror Frans körde, Esaias tyckte självklart att detta va väldigt spännande.





Efter promenaden så blev det självklart lite eftermiddagsfika som innehöll tårta, detta för att jag själv fyller år i veckan och för att Frans hade fått ett bra jobb.

Framåt kvällen tog vi kvinnor + barn oss en tur till Värnamo för att hälsa på min kära svägerska som tyvär är inlagd på lassaretet. Hon såg piggare ut än vad jag trott men det märktes att hon va trött, läkarna tror att hon har fått ett hål på lungan eftersom hon har svårt att andas och inte syresätter sig så bra. Krya på dig Annelie, hoppas att du får komma hem snart.

                                                              




Kommentarer
Postat av: Ida

Ser härligt ut på landet! =) Man saknar lugnet där nu när solen börjar titta fram.. En viss barndomskänsla.. Kram (och grattis i förskott!)

2009-03-18 @ 14:28:38
URL: http://brownida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0