Rivningsarbete, tjejträff och 1års kalas

Yes, äntligen har det dragit igång med den nya lokalen som sos church har fått hyra. Vi har alltså fått tag i en källarlokal på kungsholmen som vi ska bygga om till en kyrklokal. Algot är nu inne i stockholm på kvällarna och river ner lite väggar som vi inte behöver. Känns så skönt att det äntligen har dragit igång, längtar tills man kan börja hjälpa till lite mer med målning och liknande.


Blivande barnkyrkan, med pansardörrar(ljudisolerat=))!


Blivande kyrklokal.

Eftersom grabbarna spenderar lite mer tid inne i city får vi kvinnor som inte är i Thailand lite mer tid till att umgås. Hanna, Emma och Jona va över här igår kväll och gjorde mig och Hjalmar lite sällskap. Jona va snäll och hjälpe till lite med Hjalmar, stoppa i nappen och torka kräk mm.

Idag så var det ju också ett år sedan lilla Hilda kom till världen. Detta måste ju naturligtvis firas med lite tjejkalas(Hjalmar kände sig kanske lite utanför). Men jag slås än en gång av hur snäll min lille pojk är, tyst och stilla satt han i mammas famn medans alla tjejer satt och pratade. Trevligt va det, måste ju gå på 1 års kalas lite oftare.


Paketisar!


Födelsedagsbarnet Hilda!


Söt och stolt storasyster Klar med "bebis" i magen!


Mmm mmm mm


Mamma Emma hjälper till att skära tårtans första bit!


Sötnosar!


Klara tycker Hjalmar är väldigt spännande!


Hoppas att ni inte har missat att missionsos festival i Thailand har dragit igång. Blir så glad när jag läser rapporterna och tittar på bilderna. Men å vad man hade velat åka med, har ju inte varit på festival på över ett år nu, jag börjar ju få abstinens besvär. Vill du också hänga med i vad som händer i Thailand klicka då här.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0