Lurad

Idag har jag blivit grundlurad. Jag har nämligen sett fram emot nästa helg då vi hade fixat barnvakt och skulle iväg på vår första date sedan Hjalmar föddes. Men idag berättar min kära man att vi ska iväg på eftermiddagsfika till min bror Emil i Uppsala. Förstod vell att det va något skumt på gång, men visst till Uppsala bar det iväg. Istället för en trevlig fika med min bror och hans tjej Eva så har Algot planerat med att överaska mig med en date redan idag. Så Emil och Eva tog hand om en inte allt för glad Hjalmar medans jag och Algot bara hade det riktigt gott.

Började med att bara ligga och njuta i solen nere vid ån. Sen skulle vi bowla lite, pinsamt dåliga var vi eftersom vi inte hade bowlat på över två år. Haha på banan jämte så va det två barn i typ 6 och 8 års åldern som de dubbla av mina och Algots poäng (pinsmat värre). Innan daten va slut så gick vi till den grekiska restaurangen Tzatziki och det va så gott att få njuta av en god middag utan att bli störd av små barnaskrik.


Men efter tre timmar så saknade man sin lille pojk massor. Det verkade vell som om han hade saknat mamma lite också för hela kvällen så va han så gosig och mysig. Men å va gott å komma ifrån lite ibland så tack till min underbara man Algot och till Emil och Eva för en underbar dag!


Dagens hjältar!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Vad skoj för er att få en stund för er själva..snält av Emil och Ewa att hjälpa er att få den...

2009-04-26 @ 23:11:42
Postat av: Eva

Klart ni var värda lite tid på tu man hand. Förhoppningvis är han lite gladare nästa gång, lille Hjalmar =)

2009-04-27 @ 13:06:47
URL: http://evokenivo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra gjort allihop.

2009-04-27 @ 19:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0