Bebis hull är bra och klantiga systrarna!

Idag har jag lärt mig att Hjalmars bebishull är otroligt bra, iallafall om det är vaccinering på gång. Idag skulle alltså Hjalmar få sin andra dos av vaccin. Denna gång hade han dock lite mera hull på låren, detta märkte vi var väldigt bra för när han skulle stickas så märkte han nästan ingenting.=)



Nu till det lite mer komiska. Sommaren 2006 så var det dags för mig att stå som brud. Midsommar år 2006 skulle jag och Algot bara kasta lite baseball, eftersom jag inte är så bollkunnig så hände det så att bollen slog ner rakt på mitt kindben. En stor stor bula uppkom och efter något dygn så började en stor blåtira träda fram runt mitt vänstra öga. Denna blåtira va envis och bet sig fast väldigt länge! På vårat bröllop kunde man skymta denna vackra blåtiran, inte så mycket i början på dagen men framåt kvällen när man började bli trött och sminket började blekna så såg man det verkligen.

Någon minut efter att bollen träffat mig!


Samma kväll som bulan uppkom!



Dagen efter att den uppkom!


Några veckor efteråt!


Några veckor innan bröllopet!


Färdigsminkad nu kan man nästan inte se blåtiran!


Bröllopsfesten börjar lida mot sitt slut, nu kan man se blåtiran!

Denna berättelse är rätt så komisk i sig men de senaste dygnet har den blivit roligare. Igår ringer min syster mig och säger att det är synd om henne. I sommar är det nämligen hennes tur att stå som brud och självklart så lyckades hon igår med att stå på huvudet rakt ner i asfalten. Fick se blider på det och rakt på kindbenet så har hon fått en mega bula. Nu hoppas vi och håller tummarna att hon ska slippa nån jätte blåtira men risken finns ju att hon lyckas göra samma sak som jag. Emilie bara så du vet så håller jag, Hjalmar och kanske Algot håller tummara för dig och väntar med spänning på fler mms!!



Stackars Emilie!

Kommentarer
Postat av: Em

Ja stackars dig!

2009-04-16 @ 18:48:41
URL: http://emilieanderas.blogg.se/
Postat av: Em

Stackars mig mena jag ju såklart!

2009-04-16 @ 18:49:04
URL: http://emilieanderas.blogg.se/
Postat av: Eva

Verkar va nåt med Anderåssystrarna, bröllop och blåtiror =)

2009-04-17 @ 09:33:47
URL: http://evokenivo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0